MANAJEMEN PEMBELAJARAN BERBASIS BAKAT
Abstract
Kajian ini bertujuan untuk mengetahui bakat peserta dan mencari model kluster yang tepat bagi kelompok bermain 29 Masyitoh Desa Trayeman, berdasarkan konsep STIFIn. Melalui pendekatan kualitatif dengan analisis deskriptif dan pengambilan data menggunakan nonprobability sampling, penelitian ini menghasilkan, bahwa bakat peserta didik Kelompok Bermain 29 Masyitoh Desa Trayeman adalah terbagi kedalam 3 bentuk, yaitu: sensing, intuiting, dan feeling. Setiap kelompok memiliki cara belajar yang berbeda, sehingga metode pembelajarannya juga disesuaikan dengan masing-masing kepribadian tersebut
This study aims to find out the participants talent and seek appropriate cluster model for Masyitoh 29’s playgroup in Trayeman village, based on the concept of STIFIn. Through a qualitative approach
with descriptive analysis and data collection using no probability sampling, this study resulted in that talent learners Playgroup 29 Masyitoh Trayeman village is divided into three forms, namely: sensing, intuiting, and feeling. Each group has a different way of learning, so that the learning methodology is also adapted to each personality.
Keywords
Full Text:
PDFRefbacks
- There are currently no refbacks.
View My Stats

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.